فهرست بستن
ای پی باکس EP-BOX، جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی

جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی  EP-Box

مقدمه

 

      مواد شیمیایی در صنایع مختلف و همچنین در آزمایشگاه ها کاربرد گسترده ای دارند. در آزمایشگاه ها، کارگاه ها و سایر محیط های کاری که با مواد شیمیایی سروکار دارند، احتمال ریخت و پاش مواد شیمیایی وجود دارد. این ریخت و پاش ها می توانند خطراتی را برای سلامتی افراد و محیط زیست ایجاد کنند. به همین دلیل، ضروری است که اقدامات لازم برای پیشگیری از ریخت و پاش مواد شیمیایی و همچنین جمع آوری و پاک سازی آنها در صورت وقوع، انجام شود.

 

  یکی از اقداماتی که می تواند در پیشگیری از ریخت و پاش مواد شیمیایی موثر باشد، استفاده از تجهیزات مناسب از قبیل جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش است. این جعبه ها حاوی تجهیزات و موادی هستند که برای جمع آوری و پاک سازی مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش

   جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش  بر اساس نوع مواد شیمیایی  که قرار است در آن استفاده شوند، دسته بندی می شوند. به طور کلی، این جعبه ها به دو دسته اصلی تقسیم شده است:

  • جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی عمومی پایش : این جعبه ها برای جمع آوری انواع مواد شیمیایی با خطرات کم تا متوسط طراحی شده اند.
  • جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی ویژه پایش : این جعبه ها برای جمع آوری مواد شیمیایی با خطرات بالا، مانند مواد آتش گیر، سمی، خورنده یا واکنش دهنده، طراحی شده اند.

  علاوه بر نوع مواد شیمیایی، جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش  بر اساس اندازه و ظرفیت نیز دسته بندی می شوند. جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی کوچک  پایش جهت جمع آوری ریخت و پاش های کوچک استفاده می شوند، جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی بزرگ پایش جهت جمع آوری ریخت و پاش های بزرگ و ویژه قابل استفاده هستند.

تجهیزات موجود در جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش

جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش معمولاً از مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی تولید شده است، آنها معمولاً دارای یک یا چند محفظه هستند که برای نگهداری تجهیزات و مواد مختلف استفاده می شوند. تجهیزات موجود در جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش بسته به نوع جعبه و مواد شیمیایی مورد استفاده ، متفاوت است.  به طور کلی تجهیزات و مواد موجود در جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش عبارتند از:

  • دستکش های ایمنی پایش: دستکش های ایمنی پایش از دست ها در برابر تماس با مواد شیمیایی محافظت می کنند
  • عینک ایمنی: عینک ایمنی از چشم ها در برابر پاشش مواد شیمیایی محافظت می کند.
  • لباس و روپوش ایمنی پایش: روپوش ایمنی پایش از بدن در برابر تماس با مواد شیمیایی محافظت می کند.
  • جارو و تی: جارو و تی برای جمع آوری مواد شیمیایی جامد استفاده می شوند.
  • کیسه پلاستیکی: کیسه پلاستیکی برای جمع آوری زباله های مواد شیمیایی استفاده می شود.
  • مواد و تجهیزات جاذب پایش: تجهیزات جاذب شیمیایی پایش شامل انواع پد جاذب شیمیایی پایش، جوراب جاذب شیمیایی پایش، بوم جاذب شیمیایی پایش ، بالشتک جاذب شیمیایی پایش،تشک جاذب شیمیایی پایش و … می باشد.
نحوه استفاده از جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش

در صورت نشت یا ریخت و پاش مواد شیمیایی، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بلافاصله محل حادثه را تخلیه کنید.
  • اگر امکان تخلیه محل حادثه وجود ندارد، محل ریخت و پاش را محصور کرده و افراد غیرمجاز را دور کنید.
  • تجهیزات ایمنی مناسب، مانند دستکش های ایمنی پایش، عینک ایمنی و روپوش ایمنی پایش، بپوشید.
  • نوع ماده ریخته شده را شناسایی کنید.
  • تجهیزات و مواد مناسب را برای جمع آوری و پاک سازی ماده ریخته شده انتخاب کنید.
  • مواد شیمیایی ریخته شده را با استفاده از جارو و تی یا کیسه پلاستیکی جمع آوری و پاک سازی کنید.
  • مواد جمع آوری شده را در محل مناسب دفع کنید.

اهمیت استفاده از جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی ویژه  پایش

   جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش ابزاری ضروری برای ایمنی در محیط های آزمایشگاهی و صنعتی هستند. این جعبه ها به جمع آوری و پاکسازی سریع و ایمن مواد شیمیایی نشت کرده کمک می نماید و از بروز آسیب های جدی به سلامتی و ایمنی افراد جلوگیری می کنند.

نتیجه گیری

  جعبه های جمع آوری آلودگی های شیمیایی پایش ابزاری مهم برای ایمنی در محیط های آزمایشگاهی و صنعتی هستند. این جعبه ها باید در تمام محیط هایی که با مواد شیمیایی خطرناک سروکار دارند، موجود باشند. کارکنان این محیط ها باید نحوه استفاده صحیح از این جعبه ها را آموزش ببینند تا در صورت بروز حادثه بتوانند اقدامات لازم را به سرعت و ایمن انجام دهند.

   شرکت ایمن سازان پایش آینده اولین و تنها شرکت تولیدی ارائه دهنده جعبه های اضطراری و جمع آوری آلودگی های شیمیایی ویژه در ایران آماده همکاری در ضمینه  تامین و آموزش  مقابله  با آلودگی های شیمیایی ،HAZMAT  ، HAZCHEM می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Select Language
Chat with us on WhatsApp
error: Content is protected !!